Ето как се правят магистрали у нас

Ето как се правят магистрали у нас

„По проект дебелината на асфалта трябва да е само 20 сантиметра, а тук установихме дори едва 14. Тоест липсва 1/3, с една дума – част от пътя. За съжаление, навсякъде, където проверяваме, липсва част от пътя“, заяви Иван Шишков, който в момента е служебен регионален министър.

По думите му пътищата в България не са опасни сами по себе си, но проблемът е, че заради некачествено строителство се разпадат след няколко години експлоатация. „Което означава, че всички ние трябва ударно да започнем да плащаме. Т.е. МРРБ и АПИ ударно да направи проекти за основни ремонти и всички ние да започнем ударно да плащаме“.

Аналогични проблеми са били установени и при проверките на други участъци – като този на АМ „Хемус“ от София до Яна, както и на АМ „Марица“. „Проверките продължават и в рамките на месец ще направим такива на редица други първокласни и второкласни пътища“, коментира на свой ред шефът на АПИ инж. Венцислав Ангелов.

Темата коментира и Диана Русинова, пътен експерт. Тя приложи и снимка:
Диана Русинова

Повече от пет години буквално водя битка с държавата и се опитвам да ги убедя, че нещо не е наред със Северната скоростна тангента.

Наричаха ме как ли не – псевдоексперт, неука, неграмотна и пр. Днес фактите са налице. Проблем има и то сериозен. Аз обаче искам да задам един много важен въпрос: Кога държавата ни излага? Излъга ни когато приехме и въведохме в експлоатация този път през 2016 г. и тогава всички ни уверяваха, че всичко е наред, АПИ излъга ли Прокуратурата през Ноември 2022 г. след нашия сигнал, в който подробно описахме доста сериозни проблеми, които сме констатирали на ССТ, или излъга сега, когато стана кристално ясно, че асфалтът не това, което трябва да бъде?

Припомням, че повечето от хората, които сега смело скачат и обясняват, че има проблем, а то е повече от очевидно, че ССТ буквално се е разпаднала, са същите, който преди 5-6 години ни увещаваха, че всичко си било наред и ние от НПО сектора сме едни лаици, които говорят глупости.

Изпращам линк към пълния доклад за ССТ, които заедно с колегите ми сме съставили и изпратили на ПРБ и на АПИ. Горещо им препоръчвам да го прочетат, защото в него има и констатации за проблеми свързани с СОП – северна дъга.

Линк към пълния доклад: https://www.euctp.com/inspections.html

Много бих искала да вярвам, че ще си научим уроците и ще си извадим поуките след този меко казано грандиозен скандал. Кой е виновен се надявам да каже прокуратурата, но също така бих искала да обърна вниманието и към това, че проектирането е струвало 780 мил. лв. Проектът е приет и утвърден от АПИ и от ИПМ. Строителните дейности на теория трябва да са извършвани под зоркия поглед на независимия надзор, който дори не е бълтарска фирма, а Испанска. Пътят е приет и въведен в експлоатация от експерти от АПИ и ИПМ. Как така тези хора са пропуснали толкова много нередности? Как да сме сигурни от тук нататък, че това няма да се повтори? Как да коментирам твърденията им, че ние сме лаиците и псевдоекспертите при положение, че именно те допуснаха такъв път на стойност над 220 мил. лв. да бъде пуснат в експлоатация?

И да не забравя, все пак накрая, честита Баба Марта, бъдете румени и засмени, друго май не ни остана освен да се смеем.