Плащаме прескъпо за мръсна чешмяна вода

Плащаме прескъпо за мръсна чешмяна вода

Над 30% от потребителските жалби са свързани с лошото качество и високата цена на чешмяната вода. Това заяви по БНТ омбудсманът Диана Ковачева. Тя посочи, че в някои райони хората плащат безумно скъпа вода за услуга, която постоянно липсва заради водни режими. В други населени места пък водата е тъмна и мръсна. 

„Има действащ закой, който осигурява т. нар водни помощи за хора, които не могат да си плащат водата. В същото време институциите отказват да прилагат действащ закон, което ме шокира. Аз, като юрист, не мога да си обясня как е възможно социалното министерство да не разяснява на социално слабите, че имат право от помощ за вода, точно както имат право на помощ за отопление през зимата“, допълни Ковачева. 

Тя посъветва всички хора, които изпитват затруднение да си плащат за вода, да се консултират в Агенцията за социално подпомагане за оформяне на документи за водни помощи.