Докога големите медиите ще обсебват с реклами на хазарт?

Докога големите медиите ще обсебват с реклами на хазарт?

Национални телевизионни медии, частни радиа, вестници, списания и дузина сайтове буквално ни обсебват с реклами на хазарт. Истерично и постоянно. Денонощно. Тъй като дружествата имат солидни приходи и съответно могат да си позволяват мащабни реклами, напоследък положението е извън контрол.

В битката на различните БЕТ-ове кой да предложи повече „бонуси“ се раждат единствено повече зарибени по хазарта и казината хора, които доживот не могат да се отърват от тая краста. Порок, страшен точно толкова, колкото наркотиците и алкохолизма. Порок, който се лекува с дълги психотерапии, на които са готови да преминат малцина.

Все повече задлъжнели или загубили до стотинка всичко българи. Хиляди разбити семейства, страдащи деца, съпруги и съпрузи.

СЕМ се прави на ощипан и единственото, което може да роди като идея е предложението да се забрани… изписването на сумите, които прелъстяват хората да залагат. Как не се сетихме по-рано за тази гениална идея!

Аналогична е ситуацията при великите мозъци от НАП. Вчера от агенцията по приходите гордо се похвалиха, че са изготвили регистър, в който да вписват „болните от хазарт“.

Списъкът ще бъде доброволен, т.е. всеки, който се смята за „пристрастен и рисков играч“ ще може да се регистрира пред държавата и Бог, за да се спасява от тотален фалит в модерните БЕТ-ове. Системата автоматично няма да позволява залагания на такива лица.

Браво, експерти от НАП! Вие сте титани на човешката мисъл!

Ей сега всички зависими от казината отиват да се впишат доброволно в регистъра ви. Ликвидирахте проблема на секундата…

Шегата настрана, но наскоро мой познат ми сподели по повод агресивните реклами на онлайн и физически казина, че преди години е работил в областта на хазарта:

„При мен буквално през ден идваха съсипани жени и всякакви роднини на хора, които не могат да се откажат от този порок. През сълзи ни молеха да им заличим акаунтите, за да не могат да залагат, защото са прахосали всичко до стотинка. Не е мит – продават жилища, автомобили, всичко налично, само и само да продължат със залаганията“.

 

Тъжно е, наистина.

А още по-тъжно е, че цял вагон публични фигури станаха рекламни лица на хазарт. Известни личности, които продадоха душите си на дявола.

Личности, които вместо да бъдат добри примери, се орезилиха на дърти години заради хонорари.

Вярно е, ще речете, инфлация, криза е.

И тук се различава кой притежава някакъв останал морал и кой не. Винаги се сещам за магазинерката в квартала Ели, която отказва да продава маргарин, защото е вреден.

„Маслото стана много скъпо, всеки ден ме питат за маргарин като заместител. Аз обаче не зареждам от него, защото е вреден за сърцето и здравето“, казва вечно усмихнатата собственичка на малката квартална бакалийка.

Да, такива като Ели имат морал.

Чудя се къде са затрили своя медиите, публичните фигури, които ни навират хазарт денонощно.

Както и къде е моралът на новите политици.

Защото Божков си замина, но проблемът метастазира.

Националната лотария е в миналото, да живеят БЕТ-овете.

*Почти същата е ситуацията с рекламите на бързи кредити. Не е виц – малки деца масово казват на родителите си: „Ако нямаш парички – иди си вземи от бързите кредити“. Сякаш това са листа, които може да си наберем.

Но за бързите кредити – друг път.

Автор: Димана Дойчинова