Бай Митко на 92 бръсне от Втората световна насам

Бай Митко на 92 бръсне от Втората световна насам
Интересна случка разказа актьорът Михаил Билалов, известен като Мистър „Стани богат“, или просто „Джаро“ от култовата бг кримка „Под прикритие“.

Мишо Билалов се озовал във Великотърновския регион и решил да опита услугите на 92-годишния бай Митко от село Горски Горен Тръмбеш. Въпреки преклонната си възраст майсторът не спира да работи от Втората световна война насам – той е известен в околията бръснар. По думите на Билалов дядото е в повече от отлична кондиция:

„Бай Митко, на 92, от село Горски Горен Тръмбеш. Бръсне “от Втората световна насам”. Прав като свещ и ръката му не трепва. За финал – задължителния “душ” с “Тройной”… Класик!“, написа Джаро.

По-младите поколения едва ли знаят какво е „Тройной“. ТВМЕДИА реши да разкаже малко повече за позабравения одеколон, който обаче ще си остане вечна класика след бръснене.

„Тройной“ е източник на натрапчив аромат, неотменна част от градския фолклор на съветските алкохолици. Можете да се учудите, че историята му започва още през 19 век.Тройной одеколон се появява благодарение на Кьолнската вода (Eau de Colon), която сама по себе се смятала за чудодеен лечебен ароматичен еликсир за всички болести. Заслугите за това да познаваме продукта като парфюмериен са на Наполеон Бонапарт. През 1810 година той издава декрет, с който изисква да се разкрият рецептите на всички медицински средства. За да се запази тайната за производството на „Кьолнска вода“, тя е обявена за парфюмерийно средство, като добавили в състава й ароматни компоненти. Императорът бил възхитен от нея.

Благодарение на него одеколонът става популярен във висшето общество. След Отечествената война през 1812 година одеколонът достига Русия, където местните производители на парфюми включват етерични масла: бергамот, лимон и нероли и му дават името „тройной“ (троен) – заради трите добавени етерични масла. Въпреки конкуренцията от страна на останалите парфюмерийни марки, точно на този одеколон е отредена съдбата на легенда – символ на епохата.

Истинската слава и масовата популярност на одеколон Тройной обаче идва през 60-те години на 20 век, когато продуктът започва да става любим на руските алкохолици – бърз достъп, никакви опашки, евтин, екзотичен вкус, в пъти по-лесен и вкусен за пиене от всички други възможности – различни лосиони, течности за чистачки и подобни. Той става част от градския фолклор, влиза в много популярни шеги, появяват се различни коктейли с него. Съвсем нормално и за него се появява криза и повишено търсене, особено по времето на обявения в СССР „сух режим“. На одеколона започват да се приписват невероятни качества, като „модерна и достъпна панацея“ за рани, ставни и кожни заболявания, настинки. Хорската наивност и глупост явно нямат граници, защото всички прегръщат идеята за супер продукта, който става за пиене, лекарство, поддържа хигиената и освен това е така евтин.

Днес одеколон Тройной е отново във възход, като един от ретро артикулите, с които много хора на активна възраст свързват своето детство през сравнително безоблачния период на „щастливия комунизъм“.

Какво съдържа одеколон Тройной

Основните компоненти на класическия състав на продукта са натурални етерични масла: бергамотово, лимоново, нероли, лавандулово, гераниево (от здравец), кориандрово и масло от индийско орехче и градински чай. Ето част от твърденията за този легендарен одеколон.