По-младите поколения едва ли знаят какво е „Тройной“. ТВМЕДИА реши да разкаже малко повече за позабравения одеколон, който обаче ще си остане вечна класика след бръснене.
Благодарение на него одеколонът става популярен във висшето общество. След Отечествената война през 1812 година одеколонът достига Русия, където местните производители на парфюми включват етерични масла: бергамот, лимон и нероли и му дават името „тройной“ (троен) – заради трите добавени етерични масла. Въпреки конкуренцията от страна на останалите парфюмерийни марки, точно на този одеколон е отредена съдбата на легенда – символ на епохата.
Истинската слава и масовата популярност на одеколон Тройной обаче идва през 60-те години на 20 век, когато продуктът започва да става любим на руските алкохолици – бърз достъп, никакви опашки, евтин, екзотичен вкус, в пъти по-лесен и вкусен за пиене от всички други възможности – различни лосиони, течности за чистачки и подобни. Той става част от градския фолклор, влиза в много популярни шеги, появяват се различни коктейли с него. Съвсем нормално и за него се появява криза и повишено търсене, особено по времето на обявения в СССР „сух режим“. На одеколона започват да се приписват невероятни качества, като „модерна и достъпна панацея“ за рани, ставни и кожни заболявания, настинки. Хорската наивност и глупост явно нямат граници, защото всички прегръщат идеята за супер продукта, който става за пиене, лекарство, поддържа хигиената и освен това е така евтин.
Днес одеколон Тройной е отново във възход, като един от ретро артикулите, с които много хора на активна възраст свързват своето детство през сравнително безоблачния период на „щастливия комунизъм“.
Какво съдържа одеколон Тройной
Основните компоненти на класическия състав на продукта са натурални етерични масла: бергамотово, лимоново, нероли, лавандулово, гераниево (от здравец), кориандрово и масло от индийско орехче и градински чай. Ето част от твърденията за този легендарен одеколон.