Децата имат двойки по математика, защото са пренатоварени

Децата имат двойки по математика, защото са пренатоварени

„Едно време ние учехме много по-малко, пък съм станал човек и разбирам математиката. Когато карате децата да учат все повече неща, а броят на часовете на обучение по математика намалява, резултатите са такива“.

Това заяви математикът проф. Николай Витанов по повод ниските оценки на оценяването след 4-ти клас. Статистиката на образователното министерство показва, че всяко пето дете е с двойка по математика. Витанов обясни, че трябва да се огледа какво учат децата и дали не е много сложно.

„Избягвам да давам съвети на образователното министерство, но ми се струва, че децата са пренатоварени. Мъчат се да научат много неща, а в крайна сметка научават по-малко“, допълни специалистът.

„Щом има много двойки, следователно децата имат проблеми с логическото мислене“, коментира професорът.

По думите му, щом децата не могат да си направят сметката за елементарни неща, значи има пропуски.

„Би трябвало задачите да са по-близки до тях“, каза математикът.